Sibel Zeynep Taşkın

Uzman Psikolojik Danışman

Bahçeşehir Üniversitesi psikoloji lisans ve rehberlik ve psikolojik danışma yüksek lisans programını başarıyla tamamladıktan sonra rehberlik ve psikolojik danışma programı doktora eğitimine başlayarak bu alanda doktora eğitimini sürdürmektedir.

Üniversite eğitim sürecinde, Yedikule Surp Pırgiç Hastanesi psikiyatri departmanında psikoloji stajını tamamlayarak yatan ve ayakta tedavi gören hastalarla yürütülen grup ve bireysel terapilere yönelik gözlem yapma ve çeşitli psikolojik testlerin uygulanış ve raporlanış sürecine katılma olanağı bulmuştur. Daha sonra eğitim sürecinde edindiği gelişim psikolojisi alanına dair teorik bilgilerini Kavacık Medistate Hastanesi pediatri departmanında yaptığı stajlarla desteklemiştir. Bu süre boyunca 0-72 ay bebek ve çocukların gelişimsel değerlendirme ve takip çalışmalarını yürüterek ailelere danışmanlık yapmıştır. Aynı yıl Gazi Erken Çocukluk Gelişimi Değerlendirme Aracı (GEÇDA)’nın kullanımına ilişkin teorik ve uygulamalı çalışmaları başarı ile tamamlayarak kullanım hakkını edinmiştir. Mesleki gelişimini aldığı eğitimlerle destekleyerek çocukların ruhsal ve duygusal gelişimlerini değerlendirebilmek amacıyla Rorschach ve Projektif Testler Derneği’nden çocuğun ruhsal dünyasının projektif çizim testleriyle değerlendirilmesi eğitimini ve ayrıca Rorschach, CAT ve TAT testlerinin ikinci yılını tamamlamıştır. Çocuklardaki bilişsel becerilerin değerlendirilmesi ve bilişsel ihtiyaçların belirlenerek uygun müdahale programlarının hazırlanması konusunda ise Cognitive Assessment System (CAS) uygulamakta ve PASS müdahale programından yararlanmaktadır.

2012-2014 yılları arasında gelişimsel müdahale alanında çalışmalar sürdürmüş ve farklı gelişen çocukların (otizm, öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktive bozukluğu, gelişim geriliği, konuşma gecikmesi) bireysel ihtiyaçlarını desteklemeye yönelik bireysel eğitim programları oluşturarak psiko-eğitsel çalışmalar yürütmüştür. Bu süre zarfında DIR/Floortime Etkileşim Temelli Oyun Terapileri Başlangıç Düzey uygulayıcı yetkinliğini kazanarak çocuklar ve aileler ile çalışmalarına devam etmiştir.

Çocuklarda Mindfulness (Bilinçli Farkındalık) konusunda çeşitli araştırmalar ve çalışmalar yürüterek yüksek lisans tezini “8-12 yaş çocukları için mindfulness ölçeği” geliştirme  konusunda yazmış  çeşitli poster ve bildiriler hazırlayarak Amsterdam Uluslararası Mindfulness Konferansı’nda sunumunu gerçekleştirmiştir. Psikoloji alanına yönelik bilimsel çalışmalara oldukça ilgi duyan Sibel Zeynep Taşkın, “ilkokul öğrencilerinin duygu regülasyonu ve sosyal yetkinlik becerileri arasındaki ilişki”yi inceleyen çalışmasıyla 2017 yılı Amerikan Eğitim Birliği Konferansı’ndan (AERA) kabul alarak San Antonio, Texas eyaletinde çalışmaya ilişkin sunumunu gerçekleştirmiştir.

Alan yazına çeviri ve yazarlık deneyimiyle de katkı sunmaya önem vererek Pegem yayınevinden yayınlanan Psikolojik Testler isimli kitapta on dördüncü bölümün eş yazarlığını üstlenerek Ruhsağlığı alanında kullanılan psikolojik testler bölümünü yazmıştır. Daha sonra psikiyatrist Dr. Stanley Greenspan’in “Playground Politics” isimli kitabını “Oyundan Okula: Çocukların ilişkisel ve Duygusal Dünyası” olarak Türkçeye kazandırmıştır. Ayrıca 2022 yılında Nobel yayınlarından basımı gerçekleştirilmiş olan psikoloji profesörü Ronald D. Siegel’ın Türkçeye kazandırılan  “Mindfulness: Günlük sorunlar için Günlük Çözümler” isimli kitabında birinci ve yedinci bölümlerin çevirmenliğini üstlenmiştir.

Şu anda araştırmacı, yazar ve psikoterapist olarak psikoloji alanının pek çok boyutunda aktif çalışmalar sürdürmektedir. Çocuk ve ergen psikoterapilerini eğitimini almış olduğu deneyimsel oyun terapisiyle başlatmış fakat süreç içinde derinleşme imkanı bulduğu Çocuk ve Ergen psikanalitik psikoterapi ekolüyle sistematik bir şekilde süpervizyon çalışmaları alarak devam ettirmektedir. Yetişkin psikoterapilerini ise Uzman Klinik Psikolog Tuğba Kaplanhan’dan aldığı süpervizyon çalışmalarıyla yürütmektedir.


Çalışma Alanları:

  • Ergen, Çocuk ve Yetişkin psikoterapisi
  • Çocuğun psikolojik değerlendirmesi (Projektif testlerin uygulanması ve değerlendirilmesi)
  • Çocuğun bilişsel değerlendirmesi ve ihtiyaca uygun müdahale programlarının geliştirilmesi

Öğrenim Durumu:

Lisans - Psikoloji - Bahçeşehir Üniversitesi - 2012

Yüksek Lisans - Rehberlik ve Psikolojik Danışma - Bahçeşehir Üniversitesi - 2018

Doktora - Rehberlik ve Psikolojik Danışma - Bahçeşehir Üniversitesi - Devam


Eğitimler:

  • CAS (Cognitive Assessment System) Eğitimi, Yrd. Doç. Dr. Tamer Ergin, 22 Mayıs-20 Haziran 2017, İstanbul Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
  • Türkçe PREP (Poor Reading Enhancement Program) Uygulayıcı Sertifikası,17 Kasım 2018, Akademi Disleksi
  • Deneyimsel Oyun Terapisi DOT 2. Düzey, Bryon Norton & Nilüfer Devecigil, 19-20 Ekim 2019, Psikoloji Istanbul
  • Çocuk Cizimlerinin Projektif Değerlendirilmesi, Kasim 2018-Mayıs 2019, Funda Akkapulu, Projektif Testler Dernegi
  • İstanbul Çocuk ve Ergen Psikanalitik Psikoterapi Formasyon 1. Modül, İÇEPPD, 15.01.2022
  • DIR/Floortime in Action, 2012, İstanbul Bilgi University, Dr. Cecilia Breinbauer
  • DIR®Floortime™ Temel Düzey (201) Floortime Uygulayıcısı, 10 Ocak- 13 Mart 2016, İstanbul, Çiğdem Ergül MS/ICDL
  • Deneyimsel Oyun Terapisi 1.Düzey DOT1, Nilufer Devecigil, 23-24 Mart 2019, Psikoloji Istanbul
  • Yeterlilik ID Nilufer Devecigil, 23-24 Mart 2019, Psikoloji Istanbul.
  • Frostig Görsel Algı Testi, Hizmetiçi Eğitim, İstanbul
  • Gazi Erken Çocukluk Gelişimi Değerlendirme Aracı (GEÇDA) Uygulama Yetkinliği,2012, İstanbul, Ayşe Turla/Kim Psikoloji Eğitim Merkezi
  • Introduction to DIR®Floortime™ (101), 2013, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Çiğdem Ergül MS/ICDL
  • Kognitif Terapi Yönelimli Klinik İlk Görüşme ve Terapi Becerileri Workshop Katılım Belgesi (13 Saat), 8-9 Ekim 2016, Dr. Emel Stroup, ABPP, ACT, İstanbul.
  • Oxford House College General English Program, Advanced Level, London/England, 2015
  • Understanding Anxiety, Depression and CBT, 12th June 2016, University of Reading, Professor Shirley Reynolds, Future Learn
  • Çocuklarla Bilişsel Davranışçı Danışmanlık Yaklaşımı Eğitimi, 16-17 Temmuz 2016, Dr. Nevin Dölek, Padem Psikoloji
  • Üstün Potansiyeli Keşfetme ve Üstün Potansiyelli Öğrencilerin Eğitimi, 18-21 Ağustos 2015, Yrd. Doç. Dr. Abdülkadir Bahar, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul
  • “New Trends in Early Childhood Education” Konferansı, 13-15 Ağustos 2014, Georgia State University/Bahcesehir University
  • “Yeme Bozukluklarındaki Gelişimsel Yaklaşımlar” Sempozyumu, Nisan 2015, İstanbul, Bahçeşehir Üniversitesi
  • "Değişen Dünyada Psikolojik Danışmanın Kültürel Bağlamı" Sempozyumu, 6 Mayıs 2016, Bahçeşehir Üniversitesi & Boğaziçi Üniversitesi
  • 15. Psikanalizle Tanışma Seminerleri 2021-2022, İstanbul Psikanaliz Derneği, Kasım 2021-Nisan 2022